Pinglan och Ally

Hade två glada härliga modeller idag som ställde upp med kort varsel. Med sol och plusgrader blev det fort varmt för både hundarna och mig men dom var tappra. Sedan är det en fröjd att fota tävlingshundar, allting går väldigt fort och smidigt. På en timme var action-bilder, porträtt och "bildvisning" klar. Jag är själv väldigt nöjd!

Första gången jag får testa kameran ordentligt och kommer krävas några fler gånger innan jag verkligen fått haj på den. Bara när man ska byta en iställning så måste man ta en liten betänketid. Men i övrigt är jag supernöjd, så länge jag själv hänger med så gör kameran det med. Måste dock träna på att fota svarta hundar, märker att det blir nämnvärt svårare att hitta fokus.

Känns dock otroligt bra att äntligen vara igång igen. Få inspireras och utvecklas!















Kommentarer:

1 Gunilla:

skriven

Härliga bilder på fina hundar!

2 Ingela Melinder:

skriven

Fantastiska bilder! Du verkar ha öga för att fota hundar, vilket inte alltid är så lätt!

Om våra vägar någon gång korsas så skulle det vara kul att se din fotografiska blick för hundar i utställningsposeringar. Det är svårare än man tror, faktiskt.

Hälsningar
Ingela

Svar: Tack Ingela!
Jag kommer att befinna mig på Bjurholm lkk's utställning i augusti. Då hoppas jag på att lära mig massor av att fota hundar exteriört.
Angelica Folkesson

Kommentera här: